۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
تعداد بازدید: ۸۸۷۷۶
وزیر بهداشت گفت: جمهوری اسلامی ایران در تمامی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دارای نیروی انسانی خبره و دانشمند است.
کد خبر: ۳۳۷۸۶

ادغام آموزش با بهداشت و درمان جهشی بزرگ در حوزه سلامت است

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مقاطعی از تاریخ که دروس پزشکی و داروسازی در ایران تدریس می‌شد، ساختار‌های تمدنی در غرب هنوز شکل نگرفته بود و حال آن که کتاب قانون ابن‌سینا که در همان روزگار نوشته شده است، امروز در بزرگترین دانشگاه‌های دنیا تدریس می‌شود. 

وی با بیان این که حفظ هویت و خودباوری سبب پیشرفت کشور‌ها می‌شود، گفت: قبل از انقلاب وابستگی‌ها سبب شده بود که از فراگیری علم و دانش عقب بیفتیم و مرجعیت علمی ما دچار اختلال شود.

عین‌اللهی به پیشرفت‌های علمی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: امروز فرزندان این مرز و بوم در خطه پهناور جمهوری اسلامی ایران در ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی به تولید علم مشغول هستند که وجود ۲۲ هزار عضو هیئت علمی، ۲۷۰ هزار دانشجو، ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی و تربیت اساتید و دانشمندان برجسته در کشور نمونه بارز پیشرفت‌های علمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. 
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قدرت نرم جمهوری اسلامی را برجسته‌تر از قدرت سخت آن برشمرد و به اذعان مقامات کشور‌های آمریکای جنوبی، آفریقا و کشور‌های منطقه به پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی در ملاقات‌های دوجانبه اشاره کرد. 

 عین‌اللهی ادغام آموزش، بهداشت و درمان را جهشی بزرگ در حوزه سلامت خواند و تاکید کرد که جمهوری اسلامی در تمامی رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دارای نیروی انسانی خبره و دانشمند است. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شرایط دشواری که جهان در مواجهه با کووید ۱۹ پیدا کرده بود، تلاش پزشکان و کادر سلامت در ایران را ستودنی و افتخارآمیز خواند و گفت: پزشکان سلحشور ما برخلاف برخی کشور‌های غربی اجازه ندادند هیچ بیماری روی زمین بماند، بلکه همه تلاش خود را برای نجات مردم از کووید ۱۹ صورت دادند و قدرت نرم جمهوری اسلامی را در حوزه سلامت به رخ جهانیان کشیدند. 
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع اساتید و اعضای بورد‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی کشور، لزوم ارتقا مراکز دانشگاهی علوم پزشکی کشور را یادآور شد و تصریح کرد: دانشگاه‌های ما امروز به نسل سوم که پیشران پاسخگویی به نیازمندی‌های جامعه است، رسیده است. 
 
 عین‌اللهی به افتخار دیگری از مجموعه پیشرفت‌های علمی کشور که در دولت مردمی آیت الله رئیسی حاصل شده، اشاره و خاطرنشان کرد: رتبه پژوهشی جمهوری اسلامی در این مدت از ۱۶ به رتبه ۱۵ ارتقا یافته است. 
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همین زمینه افزود: رتبه علمی کشور ۷.۴۴ است و رتبه ما در رشته‌های پزشکی ۸.۳۳ است که این افتخارات با زحمات و مجاهدت‌های شما استادان گرامی حاصل شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اساتید و دانشمندان علوم پزشکی را بزرگترین سرمایه و نگین نظام سلامت توصیف و تاکید کرد که افتخار بزرگ وزارت بهداشت، پیشبرد امور سلامت با همکاری ۳ هزار عضو هیئت علمی است.

عین اللهی همچنین به تغییراتی که در هیئت‌های علمی بورد‌های تخصصی انجام شده اشاره کرد و افزود: هیئت علمی بورد‌های تخصصی در سال گذشته از حالت استانی خارج شد و ما توانستیم از وجود اعضای برجسته‌تر و توانمندتری بهره‌مند شویم.
 
عین‌اللهی بهبود زیر ساخت‌ها، به روز رسانی سامانه طراحی سوال و ارتقا ساختار سخت افزاری و نرم افزاری را از دیگر تغییراتی دانست که از سال گذشته تا کنون اعمال و اجرایی شده است.
 
وزیر بهداشت با بیان این که اعضای بورد‌های تخصصی نگین نظام سلامت هستند، از اساتید و اعضای بورد‌های تخصصی خواست همچون گذشته خود را مجهز به دانش روز کنند تا در انجام امور علمی موفق باشند./باشگاه خبرنگاران جوان  
 

 
برچسب ها: آموزش بهداشت و درمان وزیر بهداشت #بهرام عین اللهی #حوزه سلامت
ارسال نظر
آخرین اخبار